CBS-hold vandt ComCaseCompetition igen i år

Skrevet af Miel Pedersen - Foto: Jørn Albertus - 27. januar 2012 - 12:540 kommentarer
Vinderholdet fra venstre: Grethe Fløe, kenneth Bole Andreasen, Lars Pallisgaard, Stine Møller Pedersen og Stine Wind.

ComCaseCompetition 12 blev afgjort i går, torsdag den 26. januar. Spændte og en smule nervøse præsenterede de tre finalehold deres bud på, hvordan man kunne rebrande ’Carlsberg Group’. Med to ud af tre grupper i finalen var CBS igen flot repræsenteret.

Lokal global enhedsdiversitet på udebane
Selv om CBS dominerede ComCaseCompetition 12, hvad samlet antal deltagende hold angår, så leverede et hold studerende fra Aarhus School of Business varen til at komme med i finalen i år. Det var ’Group G’, der gik på som den sidste gruppe.

De fokuserede både på den store arv, der er i ’Carlsberg’ brandet, og på den lokale stolthed. Med en digital platform kaldet ’UniDiversity’ var idéen, at den lokale Carlsberg-medarbejder skulle dele sine idéer og historier til og om arbejdet på sitet – dette til gavn og glæde for andre medarbejdere under ’Carlsberg Group’ rundt omkring i verden.

Drik dig verden rundt
”Drink your way around the world”. Sådan lød det fra det tysk/norske CBS hold ’Group C’, der stod bag den innovative idé: ’The Beer App’.

Konceptet var, at man ved køb af en six-pack bestående af øl fra forskellige lande – dog alle fra Carlsberg Group – kan ’tagge’ sin øl på det pågældende land i app’en. På den måde kan man sammen med sine venner fejre diversiteten i Carlsberg Group samtidig med, at man hylder brandet ’Carlsberg’.

Hold fast i ’The Carlsberg Heritage’
’Goup E’, som gik på scenen som nummer to, kom ligeledes fra CBS. Men mens tyskerne og nordmanden arbejdede med innovation og moderne teknologi, mente denne gruppe, at Carlsberg Group allerede havde en historie. Denne historiske arv skulle bibeholdes og fokuseres på, og det PowerPoint-præsenterede de så en række forslag til, hvordan skulle gøres.

Og vinderen blev…
Selv om app’en frembragte smil og latter, så blev det i den sidste ende alligevel de gamle værdier, der slog igennem. Sejren gik til ’Goup E’, der ifølge dommerne ”Had strong skills, strong focus and kept it simple!”.

- Holdet havde modet til at udfordre Carlsbergs forretningsstrategi og foreslog at fokusere mere på arven og kvaliteten end på profitten. De studerende byggede deres forslag på den store positive arv, der kendetegner Carlsberg og mange af de udenlandske datterselskaber. Gruppen var stærke i deres analyse af Carlsbergs udfordringer, og de havde spændende forslag til at fokusere på den interne kommunikation. Det er en simpel, men realisérbar løsning, der byggede på virksomhedens styrker, citeres Finn Frandsen, professor i kommunikation, Aarhus Universitet og formand for dommerkomiteen for at begrunde sejren med i pressemeddelelsen fra Dansk Kommunikationsforening.

Så tillykke til ’Group E’ – vinderne af ComCaseCompetition 2012: stud.merc.MCM (Marketing Communications Management) Grethe Fløe, stud.merc.(kom.) Kenneth Boje Andreassen, stud.merc.MCM Lars Pallisgaard, stud.soc. i Politisk kommunikation og ledelse Stine Møller Pedersen og stud.merc.(kom.) Stine Wind, alle fra CBS.

Tilføj kommentar