CBS-studerende vandt TeliaNova-konkurrence

Skrevet af Peter SorgenfreiTelia - 26. september 2011 - 23:280 kommentarer
Vindergruppen bestod af fra venstre Maria Ingerslev fra Københavns Universitet, Christoffer Vorre fra CBS og Lenka Chobotová fra Aarhus School of Business.

Den 20. september deltog 18 talentfulde studerende fra Nova 100-netværket i TeliaNovaChallenge hos Telia på Amager. Christoffer Vorre, der er MSc International Business på CBS var blandt vinderne.

Hvert år afholder Telia i samarbejde med talentnetværket Nova 100 en case-konkurrence for at give studerende en mulighed for at afprøve deres evner på en aktuel problemstilling i en virksomhed.

Employer Branding var omdrejningspunktet for dette års case. 18 studerende fra landets forskellige videregående uddannelsessteder, heriblandt CBS, Københavns Universitet, Aalborg Universitet, Aarhus School of Business og Danmarks Tekniske Universitet, var i år mødt op i Telias hovedkvarter på Amager for at blive udfordret og give deres bud på et løsningsforslag.

Christoffer Vorre, der er HA(jur.) fra Aalborg Universitet og nystartet som studerende på MSc International Business på CBS deltog i årets case med stor entusiasme og skarpe spørgsmål:

- Det var en udfordrende dag og lækkert at arbejde med en relevant og konkret opgave. Det ser man ikke så meget til forelæsninger. Dagen gav mig mulighed for nye indgangsvinkler på fremtidige opgaver, god indsigt i en virksomhed, jeg ikke kendte i forvejen og networking med nye mennesker, forklarer han.

Vindergruppe præsenterede innovativt koncept
Hver gruppe præsenterede deres resultater foran dommerpanelet, bestående af direktører fra forskellige afdelinger i Telia. Christoffer Vorre fra CBS blev kåret som vinder i gruppe med Lenka Chobotová fra Aarhus School of Business og Maria Ingerslev fra Københavnsuniversitet. Dommerpanelet lagde bl.a. vægt på gruppens kreativitet og relevans i et konkurrencepræget marked:

- Igen i år var vi yderst imponerede over de input og idéer, som Nova’erne kom op med på så kort tid. Deltagerne var meget entusiastiske og ambitiøse, og dét at de ser på vores forretning med nye øjne, får også os til at tænke i nye baner, hvilket er sundt. Den vindende gruppe kom op med et innovativt koncept, der tilmed kan give os mulighed for at adskille os fra konkurrenterne, forklarer Annette Otto, HR-direktør i Telias mobilforretning i Danmark.

Samarbejdet mellem studerende og Telia giver innovative løsninger
Telia har igennem flere år haft et frugtbart samarbejde med dygtige studerende fra danske uddannelsesinstitutioner.

- Ud af de mange gode input og forslag som de studerende kom med på bare en enkelt dag, kan vi helt sikkert implementere flere af dem her hos os. Samtidig får vi skabt en vigtig kontakt til fremtidens mest talentfulde medarbejdere”, slutter Annette Otto.

Tilføj kommentar