JBS vinder Danmarks største markedsføringspris

Skrevet af Jakob Vesterager, External Affairs - Foto: Jørn Albertus - 27. oktober 2014 - 8:421 kommentar
Fra venstre lektor Mogens Bjerre, rektor Per Holten-Andersen, business developer Jan Christensen fra JBS, adm.dir. hos JBS Michael Alstrup, forskningsdekan Alan Irwin, Jens Bødtcher-Hansen og Mads Bødtcher-Hansen begge sidstnævnte fra HBH-fonden.

Fra cbs.dk Tøjfabrikanten JBS høstede torsdag anerkendelse i form af HBH Fondens markedsføringspris. 

HBH Fonden uddeler hvert år i samarbejde med CBS en markedsføringspris på op til 100.000 kr. til en virksomhed, “som i sin markedsføring af et produkt eller en idé har gjort sig særligt bemærket via en gennemtænkt analyse og kreativ strategi”

Lektor Mogens Bjerre fra Institut for Afsætning præsenterede prisvinderen og fortalte, at JBS var blandt pionererne, når det gjaldt sponsorater som markedsføring. JBS var enesponsor for seksdagesløb, og det sikrede omtale på nationalt fjernsyn i en tid, hvor danskerne kun havde én TV-kanal.

Det er som bekendt mange år siden, men Mogens Bjerre viste i sin tale, hvordan JBS er blevet ved med at udvikle sin markedsføring og for nylig har bevæget selskabet op på et nyt niveau gennem markedsføring.

- Med lanceringen af samarbejdet med kendte som Mads Christensen, Caroline Wozniacki og Christiano Ronaldo har JBS bevæget sig fra at være en undertøjsproducent til at være en producent af internationalt mærkevaretøj, sagde Mogens Bjerre om prismodtageren.

Troubleshooter Prize

Sidste år udvidede CBS og HBH samarbejdet og introducerede Troubleshooter Prize, som gives til én eller flere studerende på CBS for en fremragende kandidatafhandling, der er blevet skrevet i dialog med modtageren af HBH Prisen.

Tamás Kabay vandt den ene pris på 50.000 kroner for sin kandidatafhandling ”The role of business network and absorptive capacity in the process of internationalization – A Case Study on lauritz.com”.

Anders Budde og Tomek Liberda vandt den anden pris for deres afhandling “Internationalization of Scandinavian online auction houses”.
Ved arrangementet blev opgaven for næste års Troubleshooter Prize stillet ud fra forretningsspørgsmål, som JBS ønsker at de studerende laver kandidatafhandlinger om. En af de afhandlinger har mulighed for at modtage næste års pris.

Læs mere om Troubleshooter Prize her.

 

Info: 

Om markedsføringsprisen

Bag markedsføringsprisen står Henrik Bødtcher-Hansen, som kort tid efter 2. verdenskrig etablerede H. Bødtcher- Hansen A/S, der gjorde navnet HBH kendt for salg af el-artikler.

Tilføj kommentar