10.000 i pris til bedste cand.merc.(kom.)-speciale

Skrevet af - 15. april 2016 - 12:510 kommentarer
Fra prisuddelingen fra venstre: studieleder Mikkel Flyverbom, CBS; de to vindere Mathilde Astrup Madsen og Julie Grønhøj Carlsen samt administrerende direktør Kristian Eiberg, RelationsPeople.

Mathilde Astrup Madsen og Julie Grønhøj Carlsen vinder årets RelationsPeople Pris for årets speciale i 2015 på cand.merc.(kom.) om purpose branding.

Vejledere på Copenhagen Business School (CBS) nominerede syv specialer til RelationsPeoples pris, som Mathilde Astrup Madsen og Julie Grønhøj Carlsens speciale forleden blev kåret som vinder af. 

En jury med repræsentanter fra CBS og erhvervslivet fandt, at Mathilde og Julies speciale på eksemplarisk vis lever op til studiets læringsmål, at specialets metode og analyse er imponerende, og at specialet er særdeles relevant både i et virksomheds- og samfundsperspektiv.  

I specialet Et kvalitativt studie af purpose branding i et samfunds-, forbruger- og brandingperspektiv - Et casestudie af Anthon Bergs purpose "You can never be too generous undersøgte vinderne, hvordan B2C-virksomheder kan anvende purpose-branding til at positionere brands over for moderne forbrugere.

Positionering gennem purpose branding

Specialet stiller skarpt på purpose branding og dermed de muligheder der er for at associere et brand med et ikke-kommercielt formål for derved at højne brandets affinity hos modtageren.

Mathilde og Julie er ikke i tvivl om, at der for virksomheder kan være klare fordele ved at anvende purpose branding, når et brand skal positioneres:

- Kommercielle budskaber og taktisk marketing preller af på en meget stor del af de moderne forbrugere herhjemme. I specialet undersøger vi, hvordan man gennem purpose branding kan trænge igennem og få taletid hos forbrugerne.

Info 

Om prisen

Bag prisen står Copenhagen Business School (CBS) og konsulentvirksomheden RelationsPeople A/S. Prisen blev overrakt for første gang sidste år for at markere tiåret for, at den første dimittend fra Cand.merc.(kom.) blev uddannet på CBS.

Konsulenter i RelationsPeople har siden 2000 været involveret i udviklingen af både HA(kom.) og Cand.merc.(kom.) uddannelserne og har i dag flere dimittender ansat.

I 2016 bestod juryen af:

Lektor, studieleder, Mikkel Flyverbom, IKL, CBS
Lektor, Karl-Heinz Pogner, IKL, CBS
Formand for Cand.merc.(kom.) alumni-foreningen Louise Falborg
Kommunikationsdirektør Marion Hannerup, DI
Direktør, Peter Mejlby, DELACOUR
Adm. direktør Kristian Eiberg, RelationsPeople

RelationsPeople Prisen uddeles næste gang i 2017.

Yderligere oplysninger

Kristian Eiberg, adm. direktør, RelationsPeople A/S, tlf. 2265 5251

Mikkel Flyverbom, studieleder, CBS, tlf. 3815 3375

Stikord