7 kommunikationsspecialer venter på pris-afgørelse

Skrevet af Frederik Schou, RelationsPeople - Foto: RelationsPeople - 11. marts 2016 - 12:020 kommentarer
2015-vinderen af RelationsPeople-prisen Christian Emilie Meisling flankeret af Kristian Eiberg, RelationsPeople (tv) samt professor Dennis Schoeneborn, og lektor og studieleder Mikkel Flyverbom (th).

11 kandidatstuderende fra CBS venter på at få at vide, om det er netop dem, der har vundet RelationsPeople Prisen for bedste kommunikationsspeciale – mest med fokus på markedskommunikation og digitale muligheder. Afgørelsen falder først i april.

Specialevejledere fra CBS har netop indstillet 7 specialer til RelationsPeople Prisen for bedste kommunikationsspeciale. De 7 specialer er skrevet af 11 kandidatstuderende, der med specialet afslutter deres uddannelse på cand.merc.(kom.) på CBS.

De 7 specialer skal nu vurderes af en jury bestående af profiler fra erhvervslivet og CBS, og kun ét speciale vinder RelationsPeople Prisen med den tilhørende præmie på 10.000 kr.

Konkurrenter med 12-taller over hele linjen

Ifølge studieleder Mikkel Flyverbom er de syv specialer kendetegnet ved høj faglighed og solide analyser:

- Det er et meget stærkt felt i år. De specialer, der er blevet nomineret til RelationsPeople Prisen, er udtryk for et særdeles højt fagligt niveau, fortæller Mikkel Flyverbom og uddyber:

- Samtlige nominerede specialer er bedømt til karakteren 12, og specialevejlederne og eksterne censorer har givet udtryk for, at de har været imponerede over de studerendes nysgerrighed og analytiske evner.

Markedskommunikation og digitale muligheder

Administrerende direktør i RelationsPeople, Kristian Eiberg, er enig i det høje niveau, og han ser to klare fællesnævnere i de syv specialer. Et fokus på kommunikation, der foregår fra virksomhed til kunder, og et klart fokus på de nye digitale muligheder.

- I mange af specialerne er der et stort fokus på, hvordan nye digitale muligheder influerer virksomheders kommunikation og værdiskabelse, siger Kristian Eiberg og fortsætter:

- Derudover er det interessant at se, at næsten alle de studerende har valgt at have fokus på markedskommunikation. Det er et emne, der er særdeles relevant, og det illustrerer den konvergens af kommunikations- og marketingfunktioner, der i øjeblikket finder sted i mange danske virksomheder.

Vinderen af RelationsPeople Prisen kåres til april

De syv specialer bliver i øjeblikket vurderet af en jury bestående af seks medlemmer fra erhvervslivet og CBS. Vinderen af RelationsPeople Prisen for det bedste kommunikationsspeciale kåres i starten af april.