Arla vil malke kommunikationsstuderende for idéer

Skrevet af Kristoffer Nyegaard - Foto: Arla - 13. januar 2016 - 10:591 kommentar
Det er mælk! Det er dejligt!

Den 27.-28. januar skal studerende fra landets universiteter hjælpe Arla med redde mælkens image. Det skal de ved ComCaseCompetition 16’s 24-timers case-konkurrence på CBS.

Sportstjerner drikker mælk. Modeller drikker mælk. Hvis du drikker mælk, bliver du sund, stærk og smuk – så husk at drikke mælk hver eneste dag!

Forældre, myndigheder og virksomheder har igennem årene brugt meget krudt på at overbevise os om mælkens sundheds- og skønhedsfremmende kvaliteter.

Men de unge generationer betragter i mindre grad mælk som en fast del af en sund kost, og det går udover Arlas bundlinje.

Så hvordan kan Arla genvinde markedsandele, når internettet bugner med diæter, som stærkt fraråder mælk? Det har Danmarks kommunikationsstuderende måske svaret på.

Kom og overvær finalen på CBS

I år skal studerende på landets kommunikationsuddannelser hjælpe Arla med at rebrande mælk, så de hvide dråber forbliver en del af morgenritualet i en sundhedsfikseret tidsalder. Det skal de i løbet af årets 24-timers ComCaseCompetition.

Hvis du vil se, hvordan deltagerne i årets ComCaseCompetition har grebet opgaven an, kan du overvære finalen den 28. januar fra klokken 15-18 i auditorie SP 201 på Solbjerg Plads.