Business, bajere og bæredygtighed

Skrevet af Mia Mathilde Hansen - Foto: CBS Beer & MarketingLab - 9. februar 2015 - 14:180 kommentarer

Er du til alternativ markedsføring, og har du lyst til at høre mere om Carlsberg’s CSR-overvejelser, så slår CBS Beer og MarketingLab dørene op til en eftermiddag med hovedfokus på bryggeriets nye kampagne.

MarketingLab og CBS Beer har for en stund slået deres kreative pjalter sammen og påtaget sig rollen som værter for et event om bæredygtighed og CSR. De inviterer CBS’ studerende til en torsdag eftermiddag, hvor humlens kerne er øl og omtanke.

Den respektfulde omgang med humlen

Hovedtaler er tidligere CBS-studerende Christine Danielsen, der nu arbejder som brand manager for Carlsbergs marketing team. Hun har netop været med til at søsætte en ny kampagne for Carlsberg under navnet ’Drink with respect’.

Christine Danielsen vil give et bag-om-scenerne-indblik i, hvordan sådan en CSR kampagne markedsføres, og efterfølgende stå på mål i en åben debat med de fremmødte om lignende kampagner eller Carlsberg’s øvrige tiltag.

Kolde øl og en snak om bæredygtighed

Eventet finder sted torsdag den 12. februar klokken 17.00 på Solbjerg Plads (lokale SP202). Der vil efterfølgende selvfølgelig være mulighed for networking og kolde (gratis!) forsyninger, sponsoreret af Carlsberg selv.

Initiativet til eventet er ifølge MarketingLab og CBS Beer baseret på, at Carlsbergs kampagne er et mønstereksempel på, hvordan man promoverer en virksomhed og sideløbende udviser respekt for miljøet og sine medmennesker (og humlen).

Er du interesseret i en dag i øllenes tegn, kan du læse mere om tiltaget og tilmelde dig på eventets Facebook-side her