MarketingLab lancerer ny Carlsberg Case Competition

Skrevet af Julie Simone Jensen - Foto: © Klimovigor | Dreamstime.com - 8. september 2015 - 18:250 kommentarer
Carlsberg Case Competition: That calls for a Carlsberg.

Er du CBS'er og vild med øl? Har du lyst til at udfolde dine kreative evner i en nytænkende  Case Competition? Så har MarketingLab netop slået dørene op og giver alle CBS-studerende muligheden for at hjælpe én af Danmarks førende virksomheder med at udvikle en ny strategiplan.

Endnu et skoleår på Copenhagen Business School er nu for alvor startet, og  studerende står atter klar med ny frisk energi. I MarketingLab har de engagerede medlemmer arbejdet på højtryk for at få styr på de sidste detaljer omkring studenterorganisationens nyligt lancerede Case Competition.

Samarbejdet om casen startede i foråret og nu er vi klar til case kick-off tirsdag i uge 40. Forløbet byder bl.a. på følgende spændende events:

Student Society Day

Torsdag d. 17. september 10-16 er der Student Society Day på Solbjerg Plads, hvor MarketingLab kører en konkurrence, hvor man som deltager kan vinde 10 øl til NEXUS.

”Mød-Carlsberg” event

Torsdag den 24. september kl. 18-20  i SP202 holder MarketingLab et "Mød-Carls”berg” event, hvor man som deltager i Case Competition har mulighed for at få nyttige insights og redskaber til, hvordan man kan gribe et problem an, når man vil lave en strategi. Carlsberg har inviteret et bureau med til præsentationen, så de kan uddele guldkorn til, hvordan marketing kan bruges i praksis.

Kick-Off Event

Tirsdag den 29. september kl. 11.30 sparkes konkurrencen for alvor i gang i SP202 med et kick-off event, hvor emnet og problemstillingen præsenteres for deltagerne. Casen er en 24-timers opgave, hvor der skal indleveres PowerPoint shows samt en strategirapport.

Finaledag

Torsdag 1. oktober er den store finaledag, hvor fem deltagende hold er blevet udvalgt til at deltage. Dette vil foregå i Ovnhallen i Porcelænshaven fra 13-18, hvor vi vil se et bredt dommerpanel. Hoveddommerne er Carlsberg CEO Carsten Hänel og Lærke Højgaard Christiansen (Ph.D), som vil bedømme finalisternes ideer. Efterfølgende vil der være networking, mingling og ikke mindst; masser af øl!

MarketingLab ser frem til et brag af en Case Competition med mange forskellige ideer, da alle studerende nye som gamle, erfarne og uerfarne kan deltage. Ikke mindst er hovedpræmien noget man nødigt vil gå glip af, chancen af for at vinde!

Følg MarketingLab på Facebook.