Sådan markedsføres et af verdens stærkeste brands

Skrevet af Helle-Lise Ritzau Kaptain - 2. oktober 2013 - 14:500 kommentarer
Langt de fleste kan finde et navn, de kan identificere sig med i Coca Colas verdensomspændende kampagne - selv en mor til fem som undertegnede journalist.

Alle, som interesserer sig for marketing, må være misundelige på Coca Colas navnekampagne. Torsdag 3. oktober har MarketingLab inviteret Coca Cola til CBS for at fortælle om den verdensomspændende succes – og du er også inviteret.

CBS MarketingLab, der består af studerende med passion for markedsføring og reklame, inviterer dig torsdag 3. oktober kl. 17 – 19.30 med ind bag kulisserne omrking et af verdens største brands.

Det sker ganske vist i auditorie S01 på Solbjerg Plads, men her vil Country Manager Charlotte van Burleigh og Market Activation Manager Peter Hædersdal fra Coca Cola fortælle om ”Share a Coke”-kampagnen, der siden starten i Australien i 2011 har styrket brandet over hele kloden.

Coca Cola ligger p.t. på tredjepladsen, når vi taler om verdens stærkeste brands. Ifølge analyse- og konsulentvirksomheden Brand Finance’s årlige Global 500-analyse, er sodavanden i år slået af både Ferrari og Google, men det ændre ikke ved det faktum, at stort set alle fra pol til pol kender brandet.

Brandværdien bedømmes ud fra en række forskellige kriterier som virksomhedens indtjeningsgrad, omsætning per kunde, men også kundernes loyalitet og følelser over for det enkelte mærke. Og her spiller markedsføringen den altafgørende rolle.

Giver studerende mulighed for hands on-erfaring
MarketingLab ønsker at bygge bro mellem den akademiske markedsføringsverden og det professionelle erhvervsliv. De beskriver sig selv som en innovativ platform, hvor forskellige kompetencer mødes og gør det muligt at fremme kreativitet på helt nye måder.

MarketingLab giver CBS-studerende mulighed for at få hands on-erfaring med markedsføring og reklame via forskellige former for events, kurser og initiativer i samarbejde med en række dygtige reklamebureauer, marketingafdelinger og virksomheder.

Så hvis du har delt en Cola med en ven og samtidig er nysgerrig efter, hvordan kampagnen er blevet til, kan du blive meget klogere torsdag 3. oktober.

Læs mere om eventen her.