Udvekslingsstuderende fra SDU vandt ComCaseCompetion

Skrevet af Bjørn Hyldkrog, versionering - Foto: Dansk Kommunikationsforening - 30. januar 2014 - 12:370 kommentarer
Michele de Rossi, Federico Angelo Triolo, Piotr Kuich og Hristos Fleturis, alle udvekslingsstuderende ved SDU, kom med det bedst ebud på Egmonts digitale branding.

Fire udvekslingsstuderende vandt årets ComCaseCompetion i Global Kommunikation med et originalt bud på Egmonts digitale Branding. Det er første gang, et helt udenlandsk hold har vundet konkurrencen – og CBS ikke har repræsentanter på vinderholdet.

To italienere, en polak og en rumæner, der for fire måneder siden kom til Danmark for at studere International Business på Syddansk Universitet, blev vinderne af åres ComCaseCompetition i global kommunikation.

Den årligt tilbagevendende konkurrence for kommunikationsstuderende blev afholdt af Dansk Kommunikationsforening, UngKom og CBS for fjerde gang den 27-28. januar på CBS. Opgaven var at udvikle den nordiske mediekoncern Egmonts didigale branding.

- I ComCaseCompetition vælger vi de største udfordringer, vi kan finde. Sidste år skulle deltagerne skabe en kommunikationsplatform for Maersk Group i Afrika. I år er forudsætningen at løsningen kan fungere i en multikoncern på mange forskellige kommunikationsplatforme, fastslog Tina Donnerberg, formand for Dansk Kommunikationsforening.

Man kan se en generel YouTube-video om konkurrencen her – og endnu en om vinderholdet her.

Egmont begejstret for konkurrencens ideer
Under konkurrencen udviklede 10 hold studerende fra 14 lande på 24 timer hvert deres forslag til, hvordan Egmont, der er en af Nordens førende mediekoncerner, skal brandes digitalt.

Det blev SDU-holdet bestående af Michele de Rossi, Federico Angelo Triolo, Piotr Kuich og Hristos Fleturis der vandt prisen. Deres ide var, at folk kunne forære trykte bøger til indsamling til biblioteker og få en voucher til nyt digitalt indhold, hvilket ville forene Egmonts tradition for CSR og ønsket om at styrke den digitale branding.

- Det har været fantastisk at være genstand for dygtige studerendes opmærksomhed og kritiske spørgsmål i mere end 24 timer og se det ende ud i virkelig gode, ’out of the box’ ideer, bemærkede Egmonts Vice President for Corporate Communications, Line Aarsland, og fortsatte:

- Der er rigtig mange gode ideer og input, som vi tager med hjem. Vinderideen binder meget smukt vores historie og almennyttige fokus sammen med nutid, med udvikling fra print til digitale og skaber engagement og interaktion. Vi glæder os til at gå videre med det.

Støt stigende kvalitetsniveau i ComCaseCom
Juryens formand, Professor Timothy Clark fra Durham University Business School, har været involveret I ComCaseCompetition siden starten. Han bemærkede, at kvaliteten er betydeligt højere I år end tidligere:

- Det har faktisk været den sværeste konkurrence at bedømme, fordi niveauet hos alle finalisterne er så højt. Vi har derfor besluttet at vælge en løsning, der er i overensstemmelse med Egmonts kerneværdier og som er overkommelig at implementere, udtalte Timothy Clark.

- ComCaseCompetion hjælper de studerende til at teste deres evner og omstille deres teoretiske fundament til en praktisk virkelighed, tilføjede lektor Karl-Heinz Pogner, CBS, som er en del af styregruppen, og påpegede:

- Udviklingen gør nemlig, at de studerende – når de kommer ud på arbejdsmarkedet – vil opleve, at det kun i mindre grad er deres faglige kompetencer, det vil dreje sig om, men snarere deres evne til at forny virksomhedernes kommunikation og være innovative.